7/4/17

Indigo dyed Tic Tac Toe T-shirt

藍染めのTシャツ
完成しました。

Tシャツは、
UNIQLOで白を買って染めました。
表は、ゲームの tic tac toeのように
9つの四角模様、
私のお気に入りの部分です。
そして、後ろに
3つの四角を襟ぐりに。

3つの藍色のトーンに染めたつもりでしたが、
ちょっと色の変化が弱い・・
次回、工夫してみます。
このTシャツの名前は
tic tac toe Tシャツ

主人も大喜びです。
早速、週末
伊豆半島へのドライブに
着てくれました。

Tic Tac Toe T-shirtと名づけました。




Finally, I made an indigo Dyed T-shirt
for my husband.

I bought a white T-shirt at Uniqlo, and dyed it.
The front has nine square patterns like tic tac toe,
which are my favorite part, and
on the back there are three squares near the neckline. 
The color was supposed to be three shades of indigo blue,
but 
they were not clear.
It looks only two shades of indigo blue.
I'm going to improve that point.
I named this T-shirt  the Tic Tac Toe T-shirt.

He was pleased to get it, and
wore it on our weekend trip to Izu peninsula.









にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記(和英併記)へ
にほんブログ村


にほんブログ村 ハンドメイドブログ 染色・染物へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment