7/7/17

Cocktail Tincture Indigo  カクテルティンクチャー・インディゴ

数か月前に
インディゴ・ティンクチャーを作りました💓。

ティンクチャーは、
ハーブなどをアルコール🍸につけ込むことで
その有効成分を抽出する事です。

乾燥した藍の葉を
ジンにつけ込みました。
そして、
ローション、ルームスプレー、
その他いろいろ
作る計画があったのですが・・・
🌸🌸🌸




I made indigo tincutre several months ago.
A tincture is a concentrated alcohol infusion, 
and
herbs are usually put into it.  
I put dried indigo leaves 
in a bottle of gin.
I was planning to use it for
making skin lotion, room spray, 
and other things.

それでも、
まだまだたくさん余るので💧
どうしようかな~
と思っていたら、
これでカクテルつくったらいいんじゃないかな~?!
なんて、思いついちゃいました。

ジンは、ボンベイサファイア💎💎💎を使いました。
グラスに 少量・・かな?の
インディゴ・ティンクチャー、水、氷を
グラスに入れれば、出来上がり。

ボンベイサファイアのお陰か
美味しい~💖。
水で薄めたので、
藍の乾燥葉を使ったお茶よりも
飲みやすい。
このインディゴカクテル、
生活に取り入れていこうかな。


I have a large amount of indigo tincture, and
I was wondering what to do with it.
Then
an idea came up in my mind suddenly yesterday,
and I decided to make 
a cocktail using it.

I used Bombay Sapphire💎💎💎.
I just poured a small amount of the tincture
with ice cubes and water 
in a glass.
The taste was good because of the good quality of gin👌.
It didn't strong taste like dried indigo leaves tea🍵
because 
It was diluted with water.
I name it the indigo cocktail.
I think I can incorporate it into my diet.
💘💘💘






にほんブログ村 ハンドメイドブログ 染色・染物へ
にほんブログ村




にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記(和英併記)へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment