7/21/17

パラソル染めに、本藍染矢野工場へ

昨日は、
藍染めの日でした。
本藍染矢野工場へ行くと、
愛媛県からの体験に来られた方が1名。
何年か前に藍染めの魅力に出会い
もっと知りたいと思うようになったそうです💖。

Yesterday was the day for dyeing 
at Hon Aizome Yano Kojo
When I arrived there,
there was a visitor from Ehime prefecture.
She told me that she had been wanted to know about
authentic indigo dyeing
since she had encountered with it a few years ago.

また、
他の生徒さんたちは、
9月にある「現代クラフト展」に出品する
作品作りをされていました。
あ~💦
私は、やっとデザインが決まったところなんです・・💧


Other students were working on their own shibori,
for the next exhibition 
coming in September.
I'm also going to display my work at the exhibition,
but so far
I've just finished designing.
I'm very behind.





私たちが染めをしているそばでは、
「藍建て」の勉強会が行われていました💕。
他県からの参加者たちは、
先生の話を聞きながら、
熱心にメモをとっていました📝。
私も、いつかは参加して
自身の工房を持ちたいな~💓💓💓

Beside of us, the workshop about making indigo dying liquid 
was being held.
Mr. Ranyu Yano was an instructor for it,
and he was explaining about taking care of indigo dye liquid.
The students who were from other prefectures
were taking a note enthusiastically.
Someday, I want to take the workshop
and open my own workshop.



昨日の染めは、
お友達への日傘。
今日で、染めは終わりです😊。


I dyed an umbrella cover for my friend again, and
today is the final dye for it.


本藍染矢野工場の工房

studio at Hon Aizome Yano kojo

No comments:

Post a Comment