7/27/17

藍染めの日  Day for indigo dyeig


先週の土曜日は、
藍染めの日💘でした。
教室に行くと、
体験に来られた方が一名。
愛媛からでした。
2年前に藍染にであって、
ずっと本物の藍染をしたかったそうです。
他の生徒さんは、
今度の9月にあるクラフト展に出品する
作品作りをしていました。
私はデザインが終わったばかり。
間に合うかな💨💨💨。

Last Saturday was the day for dyeing
at my teacher's studio.
When I arrived there,
there was a visitor from Ehime prefecture.
She told me that
she had wanted to know about authentic indigo dyeing
since she encountered it a few years ago.
Other students were working on their shibori wall hangings
 for the next exhibition
coming in September.
I'm also going to display my work
at the exhibition,
but so far
I've just finsihed designing.
I'm very behind.


別の日ですが, 教室のアトリエで
矢野藍秀師が染めをしていました。
ここで染める人はみな
同じ染め液で染めることが出来ます💖💖💖。
Another day
Mr. Ranshu Yano was dyeing fabric at the studio.
The students and visitors
can dye fabric using the same indigo vats.


にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記(和英併記)へ
にほんブログ村


にほんブログ村 ハンドメイドブログ 染色・染物へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment