7/31/17

冷たい藍茶・はちみつ入り Iced Indigo Tea with honey

今週木曜日早朝に
横浜につきました。
自宅に帰る前に、
家の近くのセブンで、出勤前の主人と待ち合わせ。
コーヒーを一緒に飲みました。
7時過ぎでしたが、
夏休みなので、子供たちが走り回っていました。
元気ですね~。

I arrived at Yokohama this Thursday morning.
Before going back to my apartment,
I met with my husband at the 7-11 store near our apartment
to take coffee together.
It was before 7 a.m. but
kids were already playing outside.
Kids are very active!




家に帰ると、
散らかってはないのですが、
洗濯もの、全然自分でしてません・・・
10日分・・。
部屋は綺麗?な感じですが、
掃除はしなくちゃね~という状態でした。


When I entered my apartment, 
I found that the rooms were not messy.
My husband hadn't washed his clothes at all for 10 days.
The rooms appeared to be clean, but
they definitely needed to be cleaned.



午後からは、
フォトスタイリングの課題提出の準備。
ブレイクタイムに、
藍の乾燥葉をつかってアイスティーを作りました。
昼間は冷房を使っていないので、
さすがに暑くて、冷たいものが欲しいんです。
「生活の木」で買った、マヌカハニーを入れました。
藍の乾燥葉、活用してみたい、と思うことが
たくさんあるので、
今年もたくさん、乾燥葉を作るつもり~!

In the afternoon, I did my photo styling assignment.
It was too hot to stay inside without air conditioning、
so  I made iced indigo tea using dried indigo leaves,
and added one spoonful manuka houney.
I still have lots of dried indigo leaves, and want to use them
for cooking and drinking.
This year, I'll make dried indigo leaves, too.







にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記(和英併記)へ
にほんブログ村



にほんブログ村 ハンドメイドブログ 染色・染物へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment