5/9/17

藍の美展 2017年 Indigo dyed Exhibition 2017

藍の美展@藍の館 徳島

5月3日~7日が無事終わりました。

日本は北海道から、沖縄まで

海外は、南アフリカ共和国、カナダ、イギリスから

多くのお客様にお越しいただきました。


Indigo Dyed Exhibition 2017 at Ai no Yakata

in Tokushima 

during May 3rd to May 7th

has finished.

So many visitors came to see the exhibition 

from Hokkaido to Okinawa.

Several people were from abroad,

Republic of South Africa, England, and Canada.



期間中は、私も3日ほどお手伝いに行ってきました。

築200年の古民家に、藍染めの作品の数々が

品よく並べられて、

素晴らしかったです。


I went to help out the exhibition for 3 days.

It was wonderful to see indigo dyed works 

displayed in the 200-year-old house.



染めの達人の 矢野藍秀師や、

絞りの達人である 矢野浩邦師が

訪れる方々へ 藍染の説明をされていました。

それを 一緒になって聞かせていただきました。

なるほど、なるほどと

勉強させていただく時間は

とても貴重でした。

The master of dyer, Mr. Ranshu Yano and

his wife, the master of shibori, Mrs. Koho Yano

also stayed there to explain their masterpieces to visitors.

It was a great opportunity to listen to the explanation,

 and I learned a lot.




八重の桜のオープニングで使われた
のれん

This is a shop curtain
which were used to the opening of the famous TV program,
"Yae's Cherry blossoms"  


入口
右奥の台所にも、八重の桜ののれんが飾られています。


着物の生地で作られたドレス
レンタルできるそうですよ。
A dress made of fabric for kimono
it can be rent.



2 comments:

  1. @Tiramisu, I love your blog and especially your photographs!!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi! majiyastra! Please enjoy indigo dyeing through my blog!!

      Delete