6/7/17

藍と一緒に横浜へ  Trip with Indigo plants



6月に入りましたね。
今年の梅雨🌂は、いつやってくるのでしょう?

ところで、
先月末
1週間、実家徳島に帰省していました。
その間は、
チェーンソー💦や、草刈り機で
実家の庭の樹木を切断したり、
オリーブガーデンの手入れをしたり、大忙し。
本藍染矢野工場へ行く時間もなく、残念でした。
こちらのブログも、お休みしました💤。

横浜に戻ったので、またブログ復活です。

It's already June!
As for June, it is a rainy season.
I wonder when it comes here.

By the way,
I went back to my hometown,Tokushima
at the end of May.
I had lots of things to do.
Operating a chainesaw and a weed cutter
became a part of my routine works now.
It was scary to use them at the first time, but soon it became fun.
I was very sorry that I didn't have any time for indigo dyeing
at Hon Aizome Yano Kojo, or post on my blog.
Now, I'm in Yokohama and I can update my status on it.





実家の庭に
こぼれ種で大きくなっている藍。
横浜に、連れてきちゃいました。
藍ちゃん、バスの旅で、
葉っぱがボロボロになったけど、
がんばって一緒についてきてくれました。

When I left my hometown, I put some indigo plants in my bag,
and brought them to Yokohama with me.
It was a long trip by bus.
Some parts of the leaves got damaged and became blue,
but they are all fine, now.


プランターと土を買ってきて、
すぐに植え替えしました。

I bought soil and some containers for them, then
I planted them.
Grow! Grow! Grow!


徳島から横浜への旅行の後
葉っぱが痛んでる・・・でも元気!
some damages on the leaves after a long trip
from Tokushima to Yokohama,
but they are OK!








にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記(和英併記)へ
にほんブログ村


にほんブログ村 ハンドメイドブログ 染色・染物へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment