6/16/16

T-shirt★Mokume shibori  Tシャツ★木目絞り

 ★T-shirt for my husband★

Technique: 

Mokume shibori(wood-grain), ai-gaeshi


Mokume shibori :parallel lines of stitching

Ai-gaeshi :returned to the indigo to yield rich shades of indigo blue

主人のために作った作品 Tシャツ

木目絞り 藍返し


木目絞りは、等間隔のラインを縫っていく方法

藍返しは、より深い藍色を加えるためさらに染める方法







some parts of process

制作の一部・・






I drew vertical lines in shibori parts on the T-thirt

and worked hard to stitch.

For mokume-shibori, each stitch doesn't have to be the same length exactly.

Some are long stitches and some are short, no problem!

Nobody knows what is going to emerge on the T-shirt.


concerning and hoping in my mind・・・



Tシャツに縦線をひき、ひたすらザクザク縫いました。

木目絞りは、針目が等間隔でなくてもいいんです。

長いのがあっても、短いのがあっても 大丈夫。

Tシャツにどんな模様がでてくるのか、だれもわからない。



うまくいくかな~失敗するかな~








I pulled all the threads tight carefully

This was incredibly labor and time intensive‼

糸を慎重にきつく引っ張り絞りました。

この作業が一番大変でした~




too bad

no photos of the process of dyeing 

because I WAS dyeing it.

残念ながら、染めているところの写真はないんです。

私が染めてるから・・・






No comments:

Post a Comment